"E-Ticaret Hakkında" diye başlık atıyorsanız bu başlığın hakkını vermeli yani bu başlığın altını dolduracak kadar bilgiye sahip olmasınız.E-Ticaret genel çerçeveden anlatılmak istedendiğinde ne buna benim bilgim yeter ne de bu blog .

Sanırım o yüzden ara ara bloğumda e-ticaret konularından özel ve genel örnekler ile hem sorunlara hemde çözümlere ilişkin noktalara değineceğim.

Ben Modavetrend.com adlı bloğumda 2 senedir genel anlamda moda haberleri yazmakdayım ; 2010 senesi birlikte e-ticaret alanına ilk adımım olan www.Modapasaji.com ile giriş yaptım.


Neydi peki beni bu işe iten durum ?

Modavetrend.com'da reklam gelirleri dışında başka bir gelir elde edemiyordum ama bilgi anlamında o kadar çok deneyime sahip olmuştumki . Bunun nakite çevirelecek bir yanının olduğunu görmemde gecikmedi tabi ki.

Çünkü artık pazarım hazırdı ben farkında olmadan bir pazar oluşturmuştum , Modavetrend.com şunları yapabiliyordu :

  • Alışveriş moda ve trend ile ilgilenen 150 bin insanı misafir ediyordu.
  • Kendini düzenli olarak takip eden 1500 üyesi vardı
  • Bilinirlik sağlamıştı
  • Ve samimiyet üst seviye idi

Eğer moda haberleri yapıyorsanız ; bu sizi alışveriş trend takibi marka koleksiyonları odalarına direk olarak götürüyor zaten.


Bende blog yazma işini severek yaptığım için , devamlı bloğumun yada web sayfamın diyelim istatisliklerini her anlamda ;

  • kullanıcı eğilimleri
  • sektörel durum
  • yerel (örn. istanbul,ankara,izmir ) yaklaşımlar
  • zaman (dönem , sezon ) kavramı üzerinden talep dereceleri
  • toplam talebin eğilimi
  • reklam modelleri ve getirileri ( hem yayıncı hem reklamın hedeflidiği kitle hemde reklam veren açısından )
  • hangi haberlerin kaç kez okunduğu hangi markaların ne kadar ilgi gördüğü ,
gibi bir çok konuda önemli bilgilere sahip hale getirdi.

Ve yazdığım blog moda alışveriş ve trend ağırlıklı olduğu için ; elimdeki bilgiler ve aylık ziyaretci sayısı 150 bin'e ulaşan Modavetrend.com ile beni online giyim mağazası açmaya itti.

Çünkü ben zaten 2 senedir ; t-shirt ,etek,elbise ,mont,ayakkabı,iç çamaşırı,çizme saat ,bayan ve erkek giyim kategorilernde yaklaşık 300 marka binlerce model sezon sezon koleksiyonlar ünlüler dünyası ve o kadar çok konuya değiniyordum ve değindiğim noktalarda ;

  • insanların yorumları
  • özel istek ve görüşleri
  • yaptığım anketler
  • ek olarak yukarıda saydığım maddeler .

ile o kadar güzel nabız ölçer hale gelmiştim ki bu benim e-ticaret'e girmemdeki %70'lik payı oluşturdu.



Ve şimdi Modapasaji.com ile ; her anlamda üstlendiğim görevlerimi ( yönetim , pazarlama,satış,reklam,ürün tedariki,teknik konular ,tasarım ) en iyi şekilde yerine getirmeye çalışıyorum bugün Modapasaji.com açılalı 25 Gün oldu ( 31 ocak 2010 ) .



Özel konulardan sonra , E-Ticaret sektörüne genel anlamda atacağım ilk taş ;

  • Markaların kurumların şahısların yani her anlamda bu sektörün hizmet tarafında yer alanların öncelik ile rekabeti bırakıp öte yandan sektörün çekiciliğini arttırabilecek yollar bulması.
  • Ve e-ticaret firmalarının faatliyetlerini sürdürebilmesi sağlayan aracı kuruluşların işleri sekteye uğratmaktansa , alışveriş'ın her noktasını kademe kademe daha kolaya indirgemekden kaçınmamaları gerektiğini düşünüyorum.

Bunlar sadece ufak bir kaç öneri idi daha sonra sektöre ve sektördekilere yönelik önerilerim pek tabi devam edecek.



E-Ticaret'in Müşteri Tarafından Görünen Yanı ; Zannımca Şöle :

Genel hatları ile giriyorum konuya ; konu konu ayırmadan sıralıyorum ;

  1. Kredi kartı bilgilerinin paylaşımı sırasında ki tereddüt.
  2. Satın alınacak ürünlere güvenebilme
  3. Sadece fotoğraflardan bakılarak alışveriş yapabilmek , yapabilmenin getirileri götürüleri.
  4. Evden oturarak rahatça alışveriş yapmak
  5. Kapıya kadar ürünün teslimi
  6. Fiyatların mağazalarından daha da cazip olabilmesi
  7. Müşterinin alışveriş yapacak zamanı bulamamasından online alışveriş yapma mecburiyeti , mecuriyetden doğan ihtiyaç ve bunu alışkanlık haline getirmesi ile birlikte güvenilir bir yer araması
  8. Müşteri'nin ikamet ettiği alan içinde alışveriş yapabileceği yeterlilikde mağazaların bulunmaması.
  9. Ve 8.madde'ye ek olarak ; mağazaların olduğu yere seyahet etmekden ise bunun online alışveriş ile gerçekleştirilerek istenilen ürünün kapıya kadar gelmesini sağlamak
  10. Koşullu yada koşulsuz iade garantileri
  11. Ücretsiz kargo imkanları
  12. Kapıda ödeme kolaylığı ; bir çok anketde oyların çoğunluğunu almıştır.
  13. 12.madde'ye ek olarak tek nagatif yönü , taksit imkanı bulunmamsıdır.

Bu madde'leride zaman içinde e-ticaret alanında ki makalelerim ile sıralamaya devam edeceğim .


Şimdilik E-Ticaret hakkında sözleyeceklerim bu kadar.

Saygılarımla
Hakan YALÇIN
modavetrend@hotmail.com
my10cere@gmail.com
Güncel Haberler

Comments (0)

rss:xml | mantalite | amaç | arşiv | google Tüm hakları saklıdır. Kaynak gösterilmeksizin kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.

İletişim : my10cere@gmail.com

moda elbise modelleri
 
,