Geçen gün arkadaşım gosu'nun yanındaydım sohbet ediyorduk konumuz tabi yine blog ,web,reklam vsvs dünyaları ve üzerine yaptığımız yorumları ile geçiyordu ; konu döndü dolaştı derken onur'a sordum ;

- Onur tıklama oranları nasıl şu sıralar diye

- İyi değil abi dedi
- Yaklaşık 1.5 yıldır adsense kullanan ve kazanan biri olarak birşey düşündüm ve onur'a söyledim ; sanırım insanlar artık reklam ile reklam olmayını fazlası ile ayırmaya başladı yani ayırt etme katsayıları arttıkca tıklama oranları düşüyordu .
İster yazının içine ister dibine kıçına başına hiç farketmiyor artık okuyucu reklam ile olmayanı yani yazılarınızı çok iyi ayırt ediyor neden mi ?



" Çünkü bunu bu hale getiren biz ve bizim açgözlüğümüz , sitelerimizi bloglarımızı reklam çöplüğüne çevirdik ; yolda bastığın b...a bir daha basarmısın ? "

Tabiki hayır ; ben bu adsense reklam testleri ile manual araştırma yaptım ; hepsine aynı soruyu sordum

Soru ; Bu sayfada hangileri reklam ? Reklam olduğunu anlayınca bir daha tıklıyormusun ?

Cevaplar ; % 80'i reklam olduğunu biliyorum ve bir kaç kez tıklayıp istemediğim yere gidince bir daha tıklamıyorum . diye cevap verdi .

Sayfalar da konu ile ilgisiz reklam yayınladığı için google reklam sisteminimi suçlayalım ; her tarafa insanların gözüne sokmak istercesine reklam ile doldurduğumuz için kendimizimi yoksa şunumu kabullenelim !
Google adsense reklamları giderek verimini kayıp ediyor ve google yeni bir reklam sitemi oluşturmalı ;

Bir reklam oluşturulurken %100 insan algıları düşünülmeli ; bizde zaten adsense reklamlarını yerleştirirken bunu düşünüyoruz ; acaba şuraya koysam tıklanırmı , reklam olduğunu anlarlarmı ,rengi ne yapsam , çerçeveside olsamı , yazı içinemi gömsem derken 9 milyon seçenek yaratıp dalıyoruz işin içine ;


Diyeceğim şu ki ;

GOOGLE , BİR ŞEYLER DÜŞÜNÜP ; ALGI DÜZEYİ YÜKSEK , YENİ STİL , YENİ RİTİM , YENİ SOLUK REKLAMLAR İLE YAYINLAYICILARIDA KOLLAR İSE , HEPİMİZ ÇOK SEVİNİRİZ !


Güncel Haberler

Comments (2)

On 6 Şubat 2009 00:13 , Gosu dedi ki...

" Çünkü bunu bu hale getiren biz ve bizim açgözlüğümüz , sitelerimizi bloglarımızı reklam çöplüğüne çevirdik ; yolda bastığın b...a bir daha basarmısın ? "

benzetmeye koptum =D

 
On 6 Şubat 2009 07:56 , hakan dedi ki...

bende :)

 
rss:xml | mantalite | amaç | arşiv | google Tüm hakları saklıdır. Kaynak gösterilmeksizin kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.

İletişim : my10cere@gmail.com

moda elbise modelleri
 
,