Yaklaşık bir senedir blog yazıyorum , web sayfası açıyorum , forumlar şunlar bunlar derken bu bir sene içinde web dünyası ile yakınen bir ilişki içine girmiş oldum .



Arkadaşım Gosu ' nun bana şubat 2008'de ( ilkler unutulmaz ) bana abi sende bir web sayfası açsana ya demesi ile başladı ; ardından tabi nasıl gelir elde ederiiz bu verdiğimiz emekler karşılığında derken google adsense reklam programına başvurdum kabul edildi şöle böle derken ; kendimizi amansız bir kelime algoritmaları içinde bulduk budamı nasıl oluyor buda işte google'ın arama motoru formüllerine uygun görünüp kendini sevdirip üst sıralarda çıkmak için yapmaya çalıştığım şey diyelim biz buna .




Ben Seo'dan anlamam , Seo nedir bilmem bu yüzdende her defasında emek verip çabaladığım web sayfaları ile * "sandbox"a düştü yada bilgi eksikliği yüzünden hak ettiği yere bir türlü çıkamadı .

Sandbox nedir ?

Sandbox google arama motoru sonuçlarında çıkmamak anlamı taşır ; yani bir zaman aralığında varsınızdır sonra google prensiplerine uygun olmayan hareketlerde bulunup google sonuçlarından çıkarılmışsınızdır.

Bu başıma geldimi evet 4 kez !


Ben neden şimdi özgün ve deli gibi :) özgün yazın diye bağırıyorum . E tabi bunun yanında madem ki özgün yazmaya karar verdik artık seo konusundada bilgi sahibi olup bu değerleri dahada yukarı çekmek gerekiyor.


Seo konusunda araştırmalarım devam ediyor ama bazen bilirsinizde uyguluycak techizatmı denir ona ne denir bilmem o yoktur elinizde seo size şöyle uzaklardan bakar siz seoya bakarsınız derken ; WORDPRESS gibi Seo kankası bir servis sağlayıcıya geçip bu azim ile çalışırsam hem verdiğim emeklerin karşılığını maddi olarak alıcam hemde manevi olarak daha huzurlu olucam gibi geliyor.Şimdlik blogger da başladık böyle devam edelim bakalım . . .

Blog yazarken şunlara dikket edin yani ben dikket etmeye çalışıyorum ;

  1. Özgün yazın
  2. Yazarken ; başlığınıza uygun kelimeler seçin .
  3. Yazı başlığınızın öneminin farkında olun çünkü google robotları için önemlidir.
  4. Yazı içeriğinde bazı önemli kelimeleri renklendirin ve italik yazın ( abartmadan yapın bunu )
  5. Kelimelerden seçmeler yapın yine ve bunlara link verin ; bu linkleri ana sayfanızıa yada o kelime ile ilgili alt sayfalarınıza bağlayın
  6. Yazı altlarında ; konunuz ile ilgili bulunan diğer yazılarınıza link verin okuyucuyu , ziyaretciyi bir yolculuğa çıkarmaya çalışın .
  7. Google sonuçlarında çıkmak istediğiniz kelimeyi yada cümleyi metin içindede dikkatli kullanmaya dikkat edin ; kelimenin metin içinde çok geçmesi sizi ön sıraya atmaz bunu bir mantığa oturtun ve yazılarınızda buna uygun davranın .
  8. Seo yapıcam derken göz çıkarmayın ; başka siteler ile link değişimine girmeyin girsenizde bunuda belirli aralıklar ile ve dikkatli bir şekilde yapın ; link verdiğiniz sitelerin yada size link veren sitelerin sizin yazığınız konular ile ilgili olmasına özen gösterin.
  9. Bloğunuzu ; çeşitli sitelerin alt yapısına kayıt edin ( bu işe yarar ; technorati ,digg , tusul , oyyla , blogcatalog , blograzzi ve diğerleri )
  10. Blogunuzu güncel tutun yazın yazdıkca yazın
  11. Güncel konulardan'da yazmayı unutmayın
  12. Etiketleride kullanın ; bunuda abartmadan yapın etiket kullanma konusunda abartımda banlanan çok kişi olmuştur .
  13. Unutmayın ; Seo yapıcam diye ; hata yapabilir ve benim gibi bir gübn sandbox a düşebilirsiniz verdiğiniz bütün emekler boşa gider ve tekrardan yazmaya başlarsınız ama sabır edip düzenli bir şekilde yolunuzda ilerlerseniz google değil kim gelse sizin sizin sitenizi , bloğunuzu ve her nasıl niteleniyor ise aşağı alamaz.
  14. Sevgi ve sağlıcak ile kalın daha sonra yine seo konusunda yeni bilgiler edinirsem buralarda olucam beni takip edin .

Seo Nasıl Yapılır Bilmiyorum ! ama bilmemek değil öğrenmemek yada bilenlerin öğretmemesi ayıp :) !
Güncel Haberler

Comments (0)

rss:xml | mantalite | amaç | arşiv | google Tüm hakları saklıdır. Kaynak gösterilmeksizin kopyalanamaz, alıntı yapılamaz.

İletişim : my10cere@gmail.com

moda elbise modelleri
 
,